Odwiedzin
Dzień dobry.Zbliżamy sie do końca życia przedszkolnego i zdalnej nauki.Już we czwartek pożegnamy przedszkole i swoich rówieśników.
W wakacje nauczymy się odpoczywać.
1.Jesli już korzystasz zkomputera /telefonu lub często oglądasz telewizję -przypomnijcie sobie wspolne zasady użytkowania sprzętu.Jeśli ich nie opracowaliście -teraz jest na to czas.
2.Podczas domowego przedszkola tworzyliście na pewno strefy relaksu.Porozmawiajcie
o tym,co relaksujekażdego członka rodziny:
chwila samotności,kąpiel ,spacer,rozmowa,czytanie...... .Wykonaj zawieszkę na klamkę
odpoczywam.To będzie znak ,że mamusia /tatuś /lub ty sam potzrebujesz minutki dla siebie.Szablon znajdziesz tutaj:http://palcamipozytwnegoczlowieka.bogspot.com/2013/09/zawieszka-na-klamke.html
3.Wybierzcie sie do biblioteki lub ksiegarni i wypożyczcie /zakupcie ksiązki ,które będziecie czytać podczas wakacji.Możecie je wybrac z domowej biblioteczki.
;
;
Dzień dobry.
W wakacje można spędzić ze sobą duzo czasu.Nieco zwolnić ,robic ulubione rzeczy-często te ,które przekładaliśmy.Dzis zachecam Was do wspolnego zaplanowania
wakacji.
1.Wypiszcie wspolne pomysłyna wakacje.Nie tylko wyjazdy,ale drobne czynności ,ktore sprawiają Wam pzryjemność np.wyjście na lody,rower,rolki,wieczory filmowe
spacery w inne miejsca niż zwykle.
2.Jesli planujecie wyjazd -zastanówcie się jakie rzeczy trzeba bedzie ze sobą zabrać.Narysuj je w formie listy.Przyda się przy pakowaniu.
3.Wymyslcie wspolny wakacyjny challenge 5000 krokow dziennie?
Stwórzcie ,,Rodzinną książkę kucharską'' z ulubionymi przepisami.Wyjazd do lasu
To tylko podpowiedzi -to Wy wiecie najlepiej czego Waszej rodzinie potrzeba.
Wakacje.Już niedługo wakacje!Mały miś się nie może doczekać ,a Wy.?
1.Na wakacje możemy się wybrać różnymi środkami transportu.Obejrzyj krótką bajeczkę n aten temat.
https://www.youtube.com/watch?v=Mss394UtJg
2.Spróbuj samodzielnie wykonać samolot z papieru
https://www.youtube.com/watch?v=mvHPce3viWs
Dzień dobry.Co roku dzieci z grupy sześciolatków mają robione zdjęcia do tabla.W tym roku zdązyliśmy ze zdjęciami.Tabla są gotowe i kosztują 37zł.Mozna wpłacać u nauczycielek w przedszkolu.Kto nie zapłacił może jeszcze pzryjść i dokonać wpłaty.Oczywiście to nie jest przumus.
Jestem ,jestem.Coś od kilku dni technika psikusy mi płata.
Co dla Was przygotuje gdzieś ucieka.Ale to nic zrobię to jeszcze raz.Kto lubi eksperymenty?Według mnie to świetna zabawa i bardzo pouczająca!
Wybierz kilka ,które wydają się Wam najciekawsze.
1 Eksperymenty z wodą:
https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dlYts
2.Eksperymenty różne:
https://www.youtube.com/watch?v=x7knRHgHt-s
3.Eksperyment rodzinny :Sprawdz ile buziaków wywoła uśmiech mamy/taty.
Zawsze zachowujemy się bezpiecznie,wakacje nas nie zwalniają od zachowywania zasad.
1.Wysłuchaj wiersz;,,Nie wolno''J.Kaczanowskiej
http://koczanowska.com/nie-wolno/
Czy zawsze zachowujesz sie tak w stosunku do nieznajomych?
2.Obejrzyj filmik
https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug.
Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamietałeś.
Zapraszam Was do Muzeum Kkolejnictwa w Wwarszawie,a Warszawa to .......... Polski.
https://www.ai360.pl/panoramy/680
1.Ćwiczenia słuchowe,,Gdzie schowałam zabawkę?
Rodzic zakłada przepaske dziecku,a następnie ustawia się w wyranym miejscu mieszkania i,, bawi się zabawką''wydającą odgłos np.przesypuje klocki.
Zadaniem dziecka jest wskazać ,z którego kierunku dochodzi dzwięk.
2.Zabawa rozwijąjaca kreatywność ,,Co by było ,gdyby zniknęły zabawki?
Wymyślanie przez dziecko zastosowań przedmiotów domowych ,którymi mogłoby się bawć.Wspolne poszukiwanie przedmiotów do zabawy w domu.
3.Pomóż mi mamo-zróbcie wspolnie masę solną i ulepcie z neij zabawki wg własnego pomysłu.Przepis na masę solną znajdziecie tutaj www.youtube/watch?v|PO6Xfbpg.
Zabawy i zabawki .Lubimy je prawda?
1.Pluszowe zabawki sa niezwykle milutkie i mięciutkie.Napewno każdy zWas ma swojego ulubionego pluszaka?
Tygryski mają swojego ulubionego pluszaka do czytania,niejedna ksiązke z nim przczytaliśmy.A jak Twój pluszak ma na imię?Dzisiaj spróbujcie wykonać mięciutką zabawke z wykorzystaniem poduszki.
2.Ojrzyj film ,,Jak z biegiem lat zmieniały sie zabawki'' www.youtube.com/watch?v=e
-Nz5eNQ1ps
Skąd wzięła się nazwa klocków Lego ?.
Ile lat ma pluszowy miś? Jak obejrzysz film na pewno będziesz wiedział.
3.Pamietaj ,aby zawsze po skończonej zabawie posprzątać .Posłuchaj wiersz
,,Zabawki Antosia'' Beaty Boruckiej.Jkaie zabawki wymieniono w wierszu?
madrababcia.pl/wiersz-zabawa-antosia/
/
teksty piosenek i wierszy na pożegnanie przedszkola.
Bardzo mądry pan-Phil Bosman powiedział kiedyś,że każde dziecko jest chodzącym cudem jedynym,wyjątkowym i niezastapionym.I to prawda .Każde z Was jest wyjątkowe.
1.Na pewno masz talent !Ładnie śpiewasz,super układasz klocki,rysujesz ,tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów.To Twój skarb.Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz.
2.Poświewaj nasze piosenki,których uczymy się na pożegnanie przedszkola.Zatańczcie taniec ,,Lolipop''-Taniec dla dzieci -od zabawa-taniec-Energia Animacje
3.Dzieci na całym świecie uwielbiają zabawy.Wybierzcie zabawę ,którą bawią się dzieci
w innym kraju.www.globalna.edu.pl/gry_ze_swiata
4.Ułóż obrazki http:||scholaris.pl/resources/run/id/104924
5.Wykonaj prosty eksperymentz tańczącymi skrawkami papieru http:||scholaris./pl/zasob/112925
6.Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka!Zaplanuj z mamusią /tatusiem i rodzeństwem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.
Spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co Ci przypomina ich kształt.
Jestem ,jestem.
1.Zapraszam do obejrzeniafilmiku ,,Dzieci z różnych stron świata''.
www.youtube.com/watch?v=sONCg8-1920
Spróbuj zapamiętać jak najwięcej wiadomościi opowiedz rodzicowi co zapamiętałeś.
2.Dzieci różnią się wyglądemtj.kolorem włosów,oczu czy skóry/wzrostem.Nie oznacza to,że są lepsze lub gorsze-są poprostu inne.
obejrzyj zdjęcie na stronie 75 filiboki.mac.pl/.../os-aaplus-tab.../nobile/index.html
i opisz wyglad dzieci.Powiedz co Ci się w nich podoba.
Co zmieniło miejsce?Mamusia ułoży przed Tobą kilka przedmiotów.
Przyglądnij się im ,a następnie zamknij oczy.Mama zmieni ich kolejność (najpierw dwie rzeczy,pożniej więcej).Otwórz oczy i powiedz co zmieniło miejsce.
Piatek5.06.2020
Sprzatanie po sobie to bardzo ważna umiejetność.Poałuchajcie wierszyka o porządkach
w domu i przedszkolu.
,, O zabawki zawsze dbamy
po zabawie posprzątamy.
Już samochód na wirażu;
pedzi prosto do garażu.
Laki siedzą równo w rzędzie
bałaganu dziś nie będzie.
Klocki ułozymy w kątku,
Krzyś pilnuje dziś porządku.
Kazdy przedszkolak wie,zawsze
po zabawie sprząta się.
Posprzataj swój pokoik/miejsce do zabawy najładniej jak potrafisz.
2.Dyzurni w przedszkolu zawsze pomagają paniom(w naszej sali pani Ewie)
nakrywac do posiłków.Pokażcie jak potraficie ładnie nakryć do posiłku.
youtybe.com/watch?v=OWaTnxpxxtl4.
3.Czas na muzyczną gimnastykę (zwłaszcza przy dzisiejszej pogodzie).Poćwiczcie
z piosenkąyoutube.com/watch
4.Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym?Jka myslisz kim- być lepiej?
Dlaczego ?Zapytaj mamusię /tatusiao pamiątki z okresukiedy byłes/byłaś dzidziusiem.Poogladajcie je razem.
5.Wysłuchaj wiersza Danuty Wawiłow,,Ajak będę dorosła''.
http://scholaris.pl/resources/run/id
Opowiedz o pomysłach bohaterki wiersza.
6.Narysuj siebie jako dorosłą osobę.Podpiszi schowaj do szuflady na pamiątkę.
Pamiętajcie ćwiczcie pioenki i wierszyki .
Zbliza się czas pożegnania z przedszkolem,zawsze przygotowywałyśmy z dziećmi program w przedszkolu.W tym roku jest inaczej państwo muszą pomoc w nauce piosenek i wierszy.Piosenki z melodią juz dodałam ,ale jeszcze wiersze i słowa tych piosenek.
2 czerwca wtorek
1.W przdszkolu życie biegnie wg ustalonego rytmu zwanego ramowym rozkładem dnia.Zaplanuj dzisiejszy dzień tak jak w przedszkolu.
Poproś mamusię/tatusia o rozpisanie go na kartce(pomagaj ).
Zaplanuj czas na posiłki ,zabawę,mycię zębów,rąk i naukę.Zaplanuj także spacer lub pobyt na święzym powietrzu.
2.Niespodzianka !W dzisiejszym przedszkolu to mama /tato.Przeprowadz z rodzicem zajęcia plastycznei pokaż jak prawidłowo myż ręce.
3.Pospiewaj z mamą piosenki na spotkanie z okazji pożegnania przedszkola.
4.Pamietacie przedszkolne dni?Jest czas na zabawę ,naukę,gimnastykę.Można śmiać się do woli,śpiewać,bawić,ale czasem trzeba być cichutko,żeby nawzajem sobie nie przeszkadzac,np.gdy pani mówi coś ważnego,albo.......?
Zbudujcie ciszę z piosenką www.youtube.com/watch?v=q6faaZG1ug
5.Poćwiczymy słuch!Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik(pamiętacie pokazywałam wam i słuchalismy jak tyka ,dzwoni jaki miał kolor mój budzik)
w pokoju(jeśli nie macie w domu budzika może to byz telefon komórkowyz włączonym dzwiękiem).Waszym zadaniem będzie znalezienie budzika telefonu.Pózniej zmiana mama będzie szukała.
6.Jestem ciekawa czy pamietacie imiona dzieci z naszej grupy?Wymieniamy a jest nas w grupie 25 osób.Narysuj portret swojej ulubionej koleżanki/kolegi.
w przedszkolu jest mnóstwo kącików zainteresowań.Na parapecie swojego pokoju stwórz kącik plastyczny.
Pobawcie się do naszej znanej zabawy ,,A ram sam sam''.
youtube.com/watch?=k7AsdUIXR4s
Zawody naszych bliskich.
1.Poznajemy zawody-rozmowa z rodzicami .Gdzie pracują moi najbliżsi-budzenie zainteresowań pracą zawodową rodziców.Wazne ,aby dzieci znały miejsce pracy rodziców i ich zawody.
2.Ciekawe zawody -omówienie zdjęć na karcie pracy str.39.Dzieci nazywają zawody przdstawione na ilustracjach ,wyliczają czynności wykonywane przez przedstawicieli danych profesji.
3.Co lubimy robić razem?-zastanówcie się co lubicie wspólnie z cała waszą rodzinną?
4.Bajka dla mamy.(przeczytaj mi mamo)
Mam laseczke czarodziejską .
Usiadz ,mamo na tapczanie
i nic nie mow ,patrz i czekaj,
a zobaczysz co sie stanie.
Stuknę laską ,powiem szeptem;
,,Niech się zacznie czar dla mamy''.
Juz z podłogi rosną ,rosną
kolorowe tulipany.
Stuknę w szafę .Drzwi się
otwieraja po cichutku
i już z szafy wyskakuje
pięć wesołych krasnoludków.
I zrywają tulipany,
i przy tobie staja wkoło.
Każdy bukiet ci podaje,
a ty smiejesz sie wesoło.
A ty śmiejesz sie i dziwisz;
-Tak się tylko w bajce dzieje!
-To dla ciebie bajka ,mamo,
jestem przecież czarodziejem.
-W kogo zmieniło sie dziecko?
-Jakie kwiaty wyczarował dla mamy czarodziej?
-Kto wyszedł z szafy?-W jaki sposób mama
zareagowała na czary?
Zabawa słowna -niedokończone zdania-Mój dom jest........,W moim domu często.....,Dom to miejsce ,gdzie.....,Zawsze w moim domu mogę.....
-Rodzinne zwyczaje-zwyczaje kultywowane w Waszych domach-jakie,czy macie takie?
Dzień dobry .Zbliża się dzień pożegnania z przedszkolem,pójdziecie do szkoły.
Z tej okazji spotamy się wszyscy ,aby się zobaczyć i pożegnać.Dlatego nauczcie sie piosenek,które zaraz będą dostępne i tańca ,który jest na naszej stronie facebokowej.
Rodzina.
Sroda 27 maja
1.Rozwiąż zagadki;
,,Zagadka o babci.''
Łatwą tu zagadkę mamy;
kim jest dla Was mama mamy?
,,Zagadka o rodzinie''
Jak razem się nazywa;
babci i prabacia siwa,
dziadek szpakowaty i dzieci
-obok mamy i taty?
,,Zagadka o cioci''
To jest zagadka łatwa i prosta;
kim jest dla Ciebie twej mamy siostra?
2.Wywiad z mamą i tatą.
Pobawcie sie w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z wazną osobą-waszymi rodzicami.
Zapytajcie o-ulubiony kolor,potrawę ,piosenkę oraz o największe marzenie.
,,Dziękuję mamo,dziękuję tato,
za każdą zimę,za każde lato.
Dziękuję mamo,dziękuję tato,
za to ze macie dla mnie czas.
BARDZO KOCHAM WAS.
4.Obejrzyjcie z rodzicami filmik na youtube ,,Moja rodzina''-Przedszkole Profesora szymona''.
5.Spróbujcie z rodzicamo drzewo genealogiczne Waszej rodziny.Załącznik do pobrania.
6.Zabawa z imionami-poroś rodzica ,aby napisał na osobnych karteczkach imiona;
mamy,taty,babci,(siostry,brata)dziadka,cioci,wujka,itd.
Pobawcie się w zgadywanie-wylosuj karteczkę z imieniem i przeczytaj imie sam (potrafisz) i powiedz do kogo ono należy.
7.Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia.Posegreguj jew wg tego do kogo należą koloru,wielkościi innych wybranych cech.
8.Posłuchaj wiersza B.Szelągowskiej
,,Jestesmy razem''
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę-
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobie to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady-
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo
wazne dla córki,syna.
Oznacza miłość ,wspólnotę ....
Jakie to słowo?RODZINA.
Odpowiedzcie na ptytania;
-co dziecko podaruje mamie?
-co dzieci zrobia dla taty?
-co to jest rodzina?
-co można zrobi c miłego i fajnego dla Swojej rodziny?
9.Wybierzcie się w ładny słoneczny dzieńna rodzinny spacerw Wasze ulubione miejscei zróbcie selfie pod tytułem,,Tu i teraz -tylko dla siebie''.Zjęcia mile widziane!!!!
10. Zadania do wykonania.
Kazdy z Was niech zrobi laurke dla mamy i ją podpisze samodzielnie(kazdy z Was to potrafi).Widziałam już dzisiaj jedną laurkędla mamy,śliczna jest .
Dzień dobry we wtorek 26 maja 2020.
Dzisiaj jest najpiekniejszy dzień w roku-swięto mamy.
,,Dzieci są
darami od Boga.
Nie ma chyba
piękniejszego
uczucia,niż
BYCIE MATKĄ.''
Wtorek 12 maja zadanie dla chętnych dzieci.
Witam serdecznie wszystkie dzieci .Zakończyliśmy nauczanie zdalnie.Wszystkim Wam bardzo serdecznie dziękuję za wspaniałą pracę.Będę udostępniała zadania ,ale tylko dla chętnych.
Zabawy z matematyką.
1.W tym tygodniu poznakiście 3 legendy-o Krakowie ,Warszawie i naszym mieście.Zapytajcie rodzicow czy znają jeszcz ejakieś legendy związane z miastami naszego kraju?
2.Zabawy z figurami.Posłuchajcie bajki nowej ,prostokątnej i kwadratowej.D.Wawiłow-wymieńcie jakie figury geometryczne wystapiły w bajce.
Za górami i za lasami ,tam gdzie rzeki płyną miodowe,
było sobie kiedys królestwo bardzo piękne i kwadratowe.
Kwadratowe stały tam chatki ,kwadratowe kwitły tam kwiatki,
kwadratowe latały ważki ,kwadratowe śpiewały ptaszki.
Kwadratowy był sobie zamek ,cztery wieże i most zwodzony,
kwadratowe ogromne wrota,kwadratowe złote balkony.
W kwadratowej złotej koronie król ,zasiadał w sali na tronie,
W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę;
,,Posłuchajcie moi kochani!Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne!Wypowiedzmy sąsiadom wojnę.''
Nieopodal ,za siódmą rzeką,stał góra ,a na tej górze
Było sobie drugie królestwo,prostokątne i niezbyt duże.
Prostokątne stały tam chatki,prostokątne kwiatły tam kwiatki,
Prostokątne latały ważki ,prostokątne śpiewały ptaszki.
Prostokątny był rownież pałac ,cztery wieże i most zwodzony,
Prostokątne ogromne wrota,prostokątne złote balkony.
-Kwadrat ,prostokąt jakich 2 figur zabrakło?-wiadomo trókąta i koła.
-Kwadrat ,trójkąt ,prostokąt ,koło wszyscy bawią się wesoło.
Wciąż nogami przebierają i figury wybierają.
Każdy kwadrat(trójkąt,koło,prostokąt)w rękach trzyma ,już zabawa sie zaczyna.
Hop,hop,hop i raz i dwa ,kwadrat(trójkąt,koło,prostokąt)w rękach kazdy ma.
-Narysuj kwadratowe i prostokątne miasto.
-Narysuj 5 kwadratów, 9 kół,4prostokąty tyle trójkątów , aby wszystkich figur było razem 22.Ile narysowałeś?
-Puzzle sylabowe ciąg dalszy.
,,Mądrość ukryta w słowie''.
1.Legendy i historia mojego miasta i regionu.
Nasze miasto-to ............. .Przez miasto przepływa rzeka........Naucz się adresu zamieszkania i kodu naszego miasta.
Herb naszego miasta to pół orła i pół koła.(dostepne w załączniku).
,,Legendarne początki Raciborza-Działo się to w dawnych ,niepamiętnych czasach.Dorzecze górnej Odry,zwłaszcza jej prawy brzeg,okrywała nieprzebyta puszcza pełna zwierząt.Ukrywali się tam także zbójnicy napadający spokojnych obywateli.
W rejony te wyruszył na polowanie wojownik,według innej wersji ,książe o imieniu Racibor.Skąd pochodził ?Nie wiadomo.Racibor ,goniąc za jeleniem ,oddalił się zbytnio od towarzyszących mu myśliwych.Każde zbliżenie sie łowcy do zwierzęcia powodowało
dalszą jego ucieczkę,coraz dalej i dalej aż do błekitnych wód rzeki Odry.Racibor ani się spostrzegł ,gdy zapadł zmierzch.Okolica wydawała się bardzo grozna.W oddali słychać
było wycia wilków ,i innych dzikich zwierząt.Myśliwemu zdawało się ,że słyszy nawoływania ludzi w obcym dla niego języku.Przestraszony łowca wszedł na drzewo i tam postanowił spędzić noc.Nie zmrózył jednak oka ,nadsłuchującczy cos lub ktos się nie zbliża.,,Jeśli wyjdę cało z opresji ,zbuduję w tym miejscu warowny gród .''
Rankiem Racibor przetarł ozcy i patrza z wysokiego drzewastwierdził,że okolica w ciagu dnia wyglada całkiem przyjemnie i przyjaznie.Piekny pachnacy las i płynaca w poblizu błękitna Odra i ćwierkające ptaki.Racibor zszedł z drzewa,zaczął szukac swoich towarzyszy.Po kilku godzinach ich odnalazł i opowiedział co mu sie przytrafiło.Nie zapomniał też o danym przyrzeczeniu.Przyżeczenie dane Bogu to rzecz swięta-powinieneś obietnicy dotrzymać.Nast ępnie wszyscy ruszyli w kierunku Odry i na prawym jej brzegu przystąpiono do pracy,zbudowano domy mieszkalne ,siedzibe dowódcy i kaplicę.Po zakończeniu pracy zaczeto się zastanawiać jaka nazwę ów gród powinien nosić.Jeden z myśliwych powiedział;przyzeczenie ze w tym miejscu powstanie gród dał Racibor,niech osada nosi jego imie.Tak też się stało.Szum lasów powodował ze do do okolicznych mieszkańców dochodziła nazwa Racibórz i tak też zostało.
3.Herb Raciborza -pół orła i pół koła (białe) na czerwonym tle.
4.Zapytaj mame jakie zabytki można spotkac w Raciborzu-idzcie na spacer i podziwiajcie co pięknego mamay w naszym mieście.
5.Zabawy z sylabami.
Wtorek 5maja
,,Legenda naszej stolicy''.
1.Karty pracy str.6
2.,,Legenda o Warsie i Sawie''
3.Podróż palcem po mapie z Krakowa do Warszawy.(mapa z dnia wczorajszego).
4.Kolorowanka ,,Herb Warszawy''
5.Zagadki matematyczne-ciąg dalszy.
,,Gąsienica''
Raz gąsienica jak głosi plotka,chciała pojeżdzić sobie na wrotkach.
Przygotowała na wrotki kwotę,lecz nie wie ile ma kupić wrotek,
skoro trzy łapki ma prawe przednie,trzy przednie lewe-czyli sąsiednie,
dwie łapki w środku po jednej stronie i dwie po drugiej,a przy ogonie
ma też pięć lewych oraz pięć prawych.Ile ma wrotek mieć do zabawy???
Jako pomoc do liczenia może posłuzyć szablon gąsienicy.
,,Banany''
Raz,dwa pawiany jadły banany.
Jeden zjadł osiem,jęknął ,,O rany!
i poszedł sobie drzemać przy głazie.
Drugi bananów zjadł pięć na razie,
a trzeci pawian zjadł dwa banany,
więc wszystkie obiad miały udany.
Jadły banany,aż patrzeć miło.
Ile bananów na obiad było??
Dodałam zadania do pobrania.Jeśli mają państwo problemy z wydrukiem służę pomoca,czyli wydrukuję.Proszę o kontakt.
,,Historia w legendach ukryta''
Poniedziałek 4 maja
,,Spotkanie ze smokiem Wawelskim''.
1.Kraków-wskazanie na mapie Polski Krakowa i Wisły.
2.Hejnał z wieży mariackiej-wysłuchanie hejnału(mamo pomóż -wysłuchaj z dzieckiem hejnału).Poznanie legendy-Przed wiekami ,kiedy Kraków był grodem,rano i wieczorem
strażnik miejski grał hejnał-był to sygnał do otwierania i zamykania bram.Trąbiono także na alarm ,gdy zbliżał się wróg,gdy dostrzeżono pożar lub inne niebezpieczeństwo.Legenda głosi ,że pewnego dnia strażnik zauważył groznych Tatarów,którzy zbliżali się do bram miasta,więc zaczał grać hejnał.Uratował miasto,bo bramy zostały zamknięte na czas,ale stracił życie.Tatarska strzała ugodziła go w gardło,zanim skończył grać.Na pamiątkę tego wydarzenia hejnał krakowski jest raptownie przerywany ,zawsze w tym samym miejscu.
2.Smok Wawelski -wysłuchanie legendy i rozmowa na temat jej treści.
-Dlaczego mieszkańcy chcieli pozbyć się smoka?
W jaki sposób szewczyk pokonał smoka?
-Co dostał w nagrodę?
Cechy bohatera -pomysłowość,odwaga,skromność.
Pomoce karty pracy cz.4 str3 kredki.
3.Smok Wawelski i jego historia.Pomoce dydaktyczne -Historyjka obrazkowa,,Smok i jego historia''Dzieci wycinają poszczególne ilustracje i układają je zgodnie z następstwem zdarzeń.
4.Wierszyki i zagadki matematyczne.
,,Bal''
Na bal przyszedł jeż do wrony .
Kolcem przebił trzy balony.
Choć psuć nie chciał atmosfery,
chwile potem przekuł cztery.
Kiedy tańczył znów z borsukiem,
sześć balonów przebił z hukiem.
Pękły jeszcze dwa przy polce,
bo jeż miał za ostre kolce.
Odpoczywa jeż przy mleku.
Ile dziś balonów przekuł?
,,Żółwie''
Na sałatę żółw miał chęć.
Przyszło jeszcze żółwi pięć.
Sąsiad -żółw,choć po obiedzie,
też z żółwiami wpadł posiedzieć.
Niech zobaczy,kto nie wierzy,
Ile wyjąć mam talerzy?
,,Owady''
W trawie siedziała biedronka
i komar też się tam zabłąkał ,
obok tkał sieć pająk zdolny.
I jeszcze był konik polny!
Dwie mrówki,mucha i żuczek,
co z kulą znał parę sztuczek.
Zadanie na koniec prawie;
ile owadów jest w trawie?
Powodzeni i miłego dnia.
23 kwietnia czwartek.
Woda-nie ma zycie bez wody.
1.Przeczytaj mi mamo.
,,Chora rzeka''J.Papuzińska
Śniła się kotkowi rzeka ,
wielka rzeka ,pełna mleka....
Tutaj płynie biała rzeka.
Ale jest to chora rzeka.
Jak tu pusto!
Drzewo uschło....
Cicho tak-
ani ptak,
ani ważka,ani komar,ani bąk,
ani gad,ani płaz,ani ślimak,
ani żadna wodna roślina,
ani leszcz ,ani płoć,ani pstrąg
nikt już nie zyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis,,Zakaz kąpieli''.
Mętny opar nad rzeką się bieli.
Chora rzeka nie narzeka,
tylko czeka,czeka,czeka.
Odpowiedz na pytania;
Co sniło się kotkowi?Co może zatruć rzekę?Czy życie w brudnej,zanieczyszczonej wodzie jest możliwe?
Jak można oszczędzac wodę?
2.Przeprowadzcie eksperyment z wodą.(załączony plik)
3.Przeczytaj mi mamo.(załaczony plik)
.
Dzisiejsza porcja zadań przewidziana jest na dwa dni.Jeśli są problemy z drukiem materiałów.Proszę o kontakt.Pozdrawiam.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Wtorek 21 kwietnia.
.1.Rozwiażcie zagadki.
Zagadka o koszach na śmieci.
Stoja głodne i czekają
na patyczki od lizaków
i papierki od cukierków.
Zagadka o śmietniku.
Nikt z nas nie zaprzeczy,
że w nim duzo rzeczy;
obierki,odpadki,
gruz i zwiędłe kwiatki.
Zagadka o spalinach.
Kiedy samochody
z miejsca ruszą
z rury wydechowej wydostac się muszą.
Zagadka o koszu na śmieci.
Bardzo proszę wszystkie dzieci,
niech wrzucają do mnie śmieci.
Przygotuj razem z mamusią /tatusiem wyjatkowy strój,biżuterię lub chociaż element garderoby na Dzień Ziemi .Wykorzystajcie surowce wtórne.
Poniedziałek 20 kwietnia
Od poniedziałku ,czyli od dzisiaj zajmiemy się tematyką ekologii.Wyprawimy jej wspaniałą imprezkę.
Dzień dobry w piątek.Dzisiaj druga część bajki.
Dzień dobry.Czwartek16.04.Kodowania ciąg dalszy i bajka do obejrzenia w dwóch częściach.
Dzień dobry ,dzisiaj sroda 15.04.zadanie do wykonanie na dzisiaj.Z
Dzień dobry moi drodzy.Wysyłam link do strony.Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Wtorek 7 kwietnia
Pisanki ,kraszanki -sztuka ludowa.
1.Pisanki -słuchanie wiersza i rozmowa natemat jego treści .
2.,,Pisanki.'
Pisanki ,pisanki,
jajka malowane,
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki,pisanki,
jaka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugie jsłońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance
piękne opowiastki.
Krystyna Różecka
2.Rozmowa z dzieckiem na temat sposobów wykonania pisanek.
3.Uporządkuj pisanki-ćwiczenia pamięci.Zachęcenie dziecka do nauki wiersza na pamięć przez zabawę.
Dzieci powtarzaja wiersz ,próbują ga zapamiętać.Można również odtwarzać kolejność wystepowania danych pisanek w treści wiersza .Zabawa i nauka wiersza ma na celu ćwiczenie pamięci słownej podczas nauki wiersza mna pamięć.
3.Budujemy wieżę-zabawa matematyczna-budowanie i przeliczanie wież z klocków ,zapisywanie działań matematycznych.Używanie znaków matematycznych +,-,=.
4.Wykonanie samodzielnie pisanek -narysowanie jajek różnej wielkości i samodzielne je ozdobieniewg pomysłu dzieci.Kredki ,mazaki ,farby ,wycinanki,kolorowy papier.
5.Piłka w koszu-rzut do ,,kosza''-przeliczanie rzutów .
Powodzenia.
Rozmowa
Piasanki.''
Poniedziałek 6 kwietnia
Przedświąteczne przygotowania.
1.Wielkanocne-zakładamy hodowlę owsa świątecznego lub rzeżuchy-ozdoba świątecznego stołu.
2.Bajeczka wielkanocna-przeczytaj mi mamo.
,,Bajeczka wielkanocna''.
Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby,aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
-Jeszcze chwilę -mruczały wierzbowe Kotki-daj nam jeszcze pospać,dlaczego już musimy wstawać?
A Słońce suszyło im futerka,czesało grzywki i mówiło;
-Tak to już jest ,że musicie być pierwsze,bo za parę dni Wielkanoc,a ja mama jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków ,Słońce powędrowało dalej.
Postukało złotym palcem w skorupkę jajka-puk-puk!i przygrzewało mocno. -Stuk,stuk!-zastukało coś w srodku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się mały Kurczaczek .Słońce wysuszyło mu piórka,na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.-Najwyższy czas -powiedziało-to dopiero byłby wstyd,gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło się rozgladać dookoła po łące,przeczesało promykami świeżą trawę aż w brużdzie pod lasem znalazło śpiącego Zajączka.Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
-Co się stało,co się stało?-Zajączek przecierał łapką oczy.
-Już czas,Wielkanoc za pasem-odpowiedziało Słońce-a co to byłyby za święta bez wielkanocnego Zajączka?Popilnuj Kurczaczka,
jest jeszcze bardzo malutki,a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
-Kogo ,kogo ? --dopytywał się Zajączek,kicając po łące.
-Kogo?kogo?-popiskiwało Kurczątko,starając się nie zgubić w trawie.
-Kogo?kogo?-szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złoty dzwonkiem na szyi.To już święta ,święta-szumiały wierzbowe
Kotki,a Słońce głaskało wszystkich promykami nucąc taka piosenkę;
W wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczatko z Zającem
Podskakuje na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka ,
Siedzą na gałazkach,
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbe pytają. A.Galica
Kogo budzi wiosenne słońce?
2.Swięta tuż,tuż-rozmowa z dzieckiem na temat zbliżających się świąt i tradycji z nimi związanych.Włączenie dzieci w dekorowanie domu i porządkach świątecznych.Przydzielenie dziecku zadań ,które moga wykonać w swoim pokoju i nie tylko.
3.Wielkanocny zajączek-praca plastyczno-techniczna.Teczka małego artysty nr 14.
1
środa 1 kwietnia
.Kodeks małego Ekologa.
1.Pogadanka-wiersz przeczytaj mi mamo.
,, Pogadanka.''
Pan prelegent drzwi otwiera.
Będzie lekcja o maniaerach.
-Co to znaczy?Zaraz powiem.Ten kto nie wie,ten się dowie.
-Ktos samochód w rzece myje,
ktos motorem w lesie wyje,
ktos cichczem,bez hałsu
gruz wyrzuca w głębi lasu,
śmieci ktos nie segreguje,
ktos powietrze wokół truje,
ktoś na skwerach zrywa kwiaty,
ktos szkło rzuca na rabaty,
dzikie plaże ktoś zaśmieca,
ktoś plastiki pcha do pieca,
ktoś za głośno radio włącza,
ktoś do wody wpuszcza ścieki,ktoś wyrzuca złom do rzeki,
ktoś na dzikie wysypiska ,wielkie torby śmieci ciska,
puszki w krzakach ktos zostawia i ktoś kranu nie naprawia.
-Wymieniłem ,jak widzicie,sprawy małe oraz tycie,
ale wszystkie takie KTOSIE mają naszą Ziemię w nosie,
a do tego im się kłania brak dobrego wychowania.
Więc się uczmy dobrych manier,chwalmy dobre wychowanie,
tak,by Ziemi ciut ulżyło i by wszystkim miło było.
Kto maniery dobre ma ,ten o środowisko dba.M.Strzałkowska
Jakie zachowania Ktosiow nuszczą Ziemię?Co pomaga w segregacji odpadów?
Ekolog segreguje śmieci.Zakreca kran.Gasi światło.Nie śmieci wokoł siebie.Nie uzywa plastikowych toreb na zakupy.
2.Ekologiczny pociag-praca techniczno plastyczna.Teczka małego artysty nr 16.
3.Kolorowe figury-zabawa nimi klasyfikowanie wg różnych cech.
wtorek 31 marca
Zakupy z ekotorbą.
1.Z Emilem na zakupach-opowiadanie.
Wczoraj ,podczas zakupow ,spotkałam pewną panią z synkiem.Chłopiec Emil -od samego wejscia do sklepu
nie słuchał tego ,co mówi do niego mama.Ciągle powtarzał ;Chcę!,Chcę!''.Uciekał miedzy regały,biegał po
sklepie,zrzucał rózne opakowania.Wkładał do koszykato,co on chciał.Kiedy mama próbowała tłumaczyć,że to jest niepotrzebne że trzeba kupić produkty z listy,chłopiec krzyczał ,,Ale ja chcę''.Kiedy mama odmówiła ,zaczął okropnie histeryzować.Zachowywał się tak głośno,że wszyscy zapomnieli po co przyszlido sklepu i marzyli,zeby wyjść.Emil leżał na podlodze,uderzał w nią pięściami i nogami ,a jego mama patrzyła na niego i miała w oczach wielkie łzy.
2.Czy tak powinien zachowywac się Emil w sklepie? A czy wy tez tak zachowujecie sie z rodzicami na zakupach?
3.Zasady zachowania się w sklepie podczas zakupów;-nie ulegamy reklamom,kupujemy przedmioty i artykuły,których potrzebujemy,pamietamy o zwrotach grzecznościowych,spokojnie czekamyw kolejce,przepuszczamy w kolejceosoby starsze,osoby niepełnosprawne.
Nie zapominamy także o tym ,żeby zawsze mieć na zakupy torby wielorazowego użytku.W jakich sklepach można robić zakupy?
4.Książka do wypełnienia do końca.
5.Cwiczymy czytanie krótkich wyrazów.
6.doskanalenie dodawania i odejmowania;
5+5=
10-8=
10-9=
1+9=
8+2=
7+3=
.Powodzenia.
Piątek 27 marca
Pierwsze pąki i kwiaty.
1.Pobudka -zabawa logopedyczna.Każdego dnia rano budzi sie nasze całe ciało;nasze nogi,rece,oczy,uszy,głowa(dzieci poruszają wymienionymi częściami ciała),a także buzia.
Najpierw otwiera sie szeroko (ziewamy kilkakrotnie)potem zamyka sie najmocniej jak się da(ściągają usta w dzióbek).
Budzi się także język-ruszamy językiem -góra-dół,na boki.
Wykonujemy ruchy językiem także wewnatrz buzi.
2.Wiosenne obserwacje-rozmowa na temat zmian w przyrodze
na podstawie obserwacji i własnych doświadczeń.
-oglądanie ilustracji wiosennych kwiatów i krzewów budzących się do życia.
3.wykonanie karty pracy str.64i 65.
4.Przeczytaj wyrazy ze strony 62-postaraj się samodzielnie.
5.Wykonaj bociana (kartka otrzymana z przdszkola wg własnego pomysłu-nie koloruj kredkami.
6.Czytamy codziennie krótkie wyrazy,powtarzamy poznane litery.
7.Wykonaj działania;
5+4=,2+7=,6+4=,7+1=,10-6=,10-8=,10-4=.Staraj się liczyc na liczydle lub kredkach.
Czwartek 26.03
Temat:Powracające ptaki
Pokazanie dzieciom mapy Polski i Afryki i i wskazanie skąd przylatują na wiosnę;
bociany i kukułki szpaki i jaskółki z Afryki Ameryki Południowej i Azji.
Następnie dzieci kończą zdanie Ptaki odlatują jesienią do ciepłych krajów ,bo…..
Opowiadanie o ptakach i ich gniazdach.
4.Maszeruje wiosna -śpiewanie piosenki.
5.Wykonanie zadań-str.48-56.(książka zadań nr 3)
6.Wykonanie ptaka wg wzoru.
Zapraszam rodziców na stronę PISUPISU.PL
Środa 25 marca ,,Oznaki wiosny''.
Rozwiązywanie zagadek słownych.
1.Pada,drzewa łamie wicher hula ,to wiosenna jest...(wichura)
2.Kiedy na niebie rano jasno świeci ,to cieszą się dzieci.(słońce)
3.Co to za ogrodnik ?Konewki nie nosi ,a kropelkami wody rosi?(deszcz)
4.Co to za gwiazdki ,co lecą zimą na ziemie?
5.Kiedy słońce świeci ,a deszczyk jeszcze kropi ,wtedy na niebie kolorowy mostek robi.........(tęcza)
6.Wiruje w powietrzu jak baletnica,kiedy przychodzi ,drży cała okolica.(traba powietrzna)
7.Błysk i grzmot to zwiastuny nadciągającej.....(burzy)
8.Dzień z nimi ponury ,bo zasłaniają słońce te białe puchate ....(chmury)
**Pomiary pogody -zapoznanie z przyrządami meteorologicznymi -karta pracy.
**Fasola -założenia hodowli fasoli.