Odwiedzin
Witajcie kochane Króliczki od dzisiaj wraca zdalne nauczanie. W tym tygodniu będziemy bawić się i uczyć poznając tematykę rodziny. Powyżej znajdują sie zadania na wtorek. Pozdrawiam was serdecznie i przesyłam buziaki dla Was :-)
Dziekuję wszystkim dzieciom z grupy Króliczki za przesyłanie zdjęć ze swoimi pracami plastycznymi. Czekam na więcej i więcej :-) :-) :-)
Witajcie kochane króliczki w ten sloneczny poniedziałek. W tym tygodniu zajmiemy się tematyką zbliżających Świat Wielkanocnych.
Witajcie kochani:-).Przesyłam wam zadania na piątek.
01.04. środa
Temat: Ptasie piórka.
1. Zatańcz tak jak potrafisz do piosenki pt. „ Muzyczne stop”.
https://www.youtube.com/watch?v=ySzqne9EatU
2. Lekkie jak piórko - ćwiczenia oddechowe.
Dziecko otrzymuje puchowe piórko lub chusteczkę higieniczną. Trzyma piórko lub chusteczkę przed sobą na wysokości ust. Na sygnał rodzica dziecko zaczyna dmuchać w piórko lub chusteczkę, tak aby się uniosło. Ćwiczenie to powtarzamy 4 razy.
3. Wysłuchaj piosenki pt. „Żabie kroki”.
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
4. Bocian – propozycja pracy plastycznej. (zalacznik 1)
Do wykonania pracy będą potrzebne: 2 płatki kosmetyczne, 1 połówka płatka kosmetycznego, czerwony trójkąt, dwa wąskie prostokąty i małe czarne kółeczko z wycinanki. Poproś mamę lub starsze rodzeństwo o pomoc żeby wycieli ci nożyczkami potrzebne elementy. Wykonaną prace możesz przesłać na maila przedszkolnego p14raciborz@op.pl
31.03. wtorek
Temat: Poznajemy bociana.
1. Poruszaj się do piosenki pt. „Wstawaj, szkoda dnia”. Na początku piosenki wskaż paluszkami poszczególne elementy ciała (oczka, uszka).W następnej części wykonuj ruchy o których jest mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=GRHMPx0N_N0
2. Oglądanie zdjęcia bociana. Omawianie jego wyglądu – zdjęcie w załączniku.
3. Wysłuchaj wywiadu z bocianem.
https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
4. Wysłuchaj odgłosów bocianów.
https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w
5. W załączniku przesyłam wam kartę pracy. Scan 0003 jpg. Musicie wykonać dwa proste zadnia. Na pewno wam się uda. Trzymam kciuki.
Witam moich maluszków i ich rodziców w nowym tygodniu. Powyżej znajduje się plik w formie word. Należy go pobrać i otworzyć.
Środa 25.03.2020
Temat : Coraz cieplej i cieplej.
Mamusia lub Tatuś przeczyta Ci zagadkę:
Są to bardzo miłe,
kolorowe kwiatki,
a zwą się rodzinnie,
po prostu … . (odpowiedź: bratki)
Proszę, pokoloruj obrazek. Powtórz głośno nazwę tego wiosennego kwiatka.
Kwiaty wiosny
Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.
Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
Poproś mamę lub tatę o przeczytanie wiersza i spróbuj odpowiedzieć na krótkie pytania.
1.Jakie kwiaty chciały powitać wiosnę? (krokus , hiacynt, tulipan)
2. Co robią wiosenne kwiaty? (Wszystkim wdzięcznie się kłaniają i cichutko miedzy sobą rozmawiają)
3. Do czego wystawiają główki i o co proszą ? (Kwiatki wystawiają główki do słonka i proszą o ciepłą pogodę)
Kochane króliczki jak wam będzie jeszcze nudziło możecie pośpiewać naszą wesołą piosenkę, którą uczyliśmy się w przedszkolu. pt. „ Maszeruje wiosna”.
Podaję wam link do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc
Czwartek 26.03.2020r
Temat: Idzie do nas wiosna.
1.Kochani wspólnie z rodzicami wysłuchajcie bajki Kubuś i przyjaciel pt. „Wiosna”.
Podaje wam link do bajeczki.
https://www.youtube.com/watch?v=aA5bow4HNEs
2. Idzie pani, wietrzyk wieje - masażyk relaksacyjny.
Proszę was usiądźcie wygodnie na dywanie w parze jeden za drugim. Rodzic opowiada o elementach występujących w wierszu i pokazuje ruchy dziecku, dziecko naśladuje rodzica.
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]
Opracowane na podstawie: Bogdanowicz M., Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki)
Później następuję zmiana, rodzic rysuje na plecach dziecka.
3. Na zakończenie wspólnie z rodzicami bądź z rodzeństwem zabawcie się w sportowe koło fortuny. Podaje wam link do ruchowej zabawy. Powodzenia :-)
https://wordwall.net/pl/resource/959814/sportowe-ko%C5%82o-fortuny
n
27.03. piątek
Temat: Zielone w doniczce.
1.Posłuchajcie piosenki pt. „Jestem sobie ogrodniczka.” Jeżeli wam się spodobała możecie do niej zatańczyć tak jak potraficie. Kto będzie miał ochotę może się tej piosenki nauczyć. Pod spodem przesyłam tekst piosenki i link żebyście mogli ją wysłuchać.
Piosenka jestem sobie ogrodniczka
I. Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
II. Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
2. Co z tego wyrośnie ?- zakładanie hodowli fasoli.
Przed założeniem hodowli zastanówcie się chwilkę i pomyślcie co lubią rośliny. Może to być trudne pytanie dla was ale od czego ma się rodziców. Poproście ich o podpowiedź , oni na pewno będą wiedzieć. (temperatura, odpowiednia wilgotność, systematyczne podlewanie, pielęgnacja liści i łodygi oraz dostęp do światła)
Podaje wam link do instruktarzu założenia hodowli. Waszym zadaniem jest tylko OBSERWOWANIE fasolki i oczywiście zraszanie jej codziennie wodą. Pamiętajcie przez weekend zostańcie w domu.
https://www.youtube.com/watch?v=ht2GrMC2Lmw
Jeżeli nie będziecie chcieli założyć hodowli fasoli choć bardzo zachęcam :-) poproście mamę lub tatę o kupienie w kwiaciarni wiosennego kwiatka np. Hiacynt, Narcyz , Szafirek i obserwujcie każdego dnia jak się zmienia i rośnie. Możecie zrobić zdjecie hodowli lub kwiatka i przesłac na maila przedszkolnego.
3. Na koniec dzisiejszego dnia wykonaj dwa proste ćwiczenia.
Pobierz je i wydrukuj, a jeśli nie masz dostępu do drukarki to wskaż rozwiązanie paluszkiem na laptopie.
Nastepnie zadania w poniedziałek.
Milego weekendu. Papa