Zajęcia w domu grupa "KANGURKI"
CZWARTEK 15.04.2021
TEMAT: CUDA I DZIWY
1.Karta pracy, cz. 3, nr 74.
− Posłuchajcie rymowanki. Narysujcie ufoludka według
opisu.
2. Nauka rymowanki, interpretacja ruchowa rymowanki
zgodnie z tekstem.
Kosmonauta idzie dróżką,
przytupuje jedną nóżką,
klaszcze w ręce raz i dwa,
podskakuje: hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada,
kiwa głową na sąsiada,
ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa,
i rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.
3.Ćwiczenia matematyczne
Kosmos
https://www.youtube.com/watch?v=er_LaB0zmDU
4.Karta pracy, cz. 3, nr 75.
- Narysujcie drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc,
że przebiega ona tylko po gwiazdkach.
5.Słuchanie wiersza Halo, tu mówi Ziemia.
- Zapoznanie z wierszem.
Uświadamianie dzieciom, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kręci się wokół własnej
osi i krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku.
Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia
wielka, okrągła jak balonik.
z tej strony- Słońce mnie opromienia,
a z tamtej- nocy cień przysłonił.
Gdy jedna strona jest oświetlona,
to zaciemniona jest druga strona.
Wy zajadacie pierwsze śniadanie,
a spać się kładą amerykanie.
Właśnie!
Bo ja się kręcę w krąg, jak bardzo duży bąk.
-Dobranoc!- wołam.
Dzień dobry!- wołam,
to znaczy zrobiłam obrót dookoła.
A oprócz tego wciąż, bez końca,
muszę się skęcić wokół słońca.
Nigdy jeszcze nie widzieli
tak olbrzymiej karuzeli!
Bo trzeba mi całego roku,
ażeby Słońce obiec wokół.
6.Słoneczka – wykonywanie pracy.
Przygotujcie: żółty papier, koło wydarte z papieru, klej.
• Wydzieranie przez dzieci z żółtego papieru pasków różnej długości (promieni).
• Przyklejanie ich na środku kartki wokół wydartego koła. (O grubości, ilości, długości i rozmieszczeniu promieni decydują dzieci).
7.Karta pracy, cz. 3, nr 76.
- Przeczytajcie podpisy umieszczone pod zdjęciami. Odszukajcie w naklejkach takie same wyrazy.
Naklejcie je w odpowiednich miejscach.
− Dokończcie rysunek. Pokolorujcie go.
8. Praca plastyczna – „Ufoludek”.
UFOLUDEK – rozwiniemy wyobraźnię, poprzez tworzenie przybysza z kosmosu.
Masz pomysł jak zrobić ufoludka?
Czekam na Twoje pomysły:) może to być praca plaska lub przestrzenna. Proszę przynieś swoja pracę w poniedziałek do przedszkola.
DO ZOBACZENIA :) PANI BEATA
WTOREK 13.04.2021
W TYM TYGODNIU MÓWIMY O KOSMOSIE
TEMAT: NA PLANECIE CHUSTOLANDIA
1. Proszę pamiętajcie o powtarzaniu piosenki,, Kocham Cię"
https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA
2.Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
• Dzielenie słowa farby na sylaby.
− Co słyszysz na początku słowa farby?
• Podziel na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską f.
• Podziel słowo farby na głoski.
f - a - r - b- y
• Proszę podaj przykłady słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją
w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).
• Budowanie schematu słowa farby.
I I I I I
• Podaj przykłady imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna...).
3.Karta pracy,cz3, s.80
Odszukaj na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz
farby. Wytnij go , ułóż z nich wyraz, a potem przyklej w okienkach. Pokoloruj rysunek.
• Odczytanie sylab.
• Odczytanie sylab i wyrazów.
• Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.
• 4.Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 81,82
•Czytanie tekstu.
• Tworzenie wyrazów z podanych sylab. Odczytywanie ich.
• Nazywanie zdjęć. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi te nazwy.
Wycinanie ich, układanie z nich wyrazów, a potem przyklejanie w odpowiednich okienkach
krzyżówki. Odczytywanie hasła.
5. Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 86.
• Odczytanie podanych wyrazów. Skreślanie w każdym szeregu jednego wyrazu, niepasującego do pozostałych. Wytłumaczenie, dlaczego go skreślono.
6. Słuchanie piosenki,, Trzej kosmici"
https://www.youtube.com/watch?v=sFbnlJqYT1c
Rozmowa na temat piosenki.
- Czy to byli naprawdę kosmici?
Dużo pracy przed Wami, życzę powodzenia Pani Beata