47-400, Racibórz

ul. Słoneczna 31

tel. 324155269

p14raciborz@op.pl

Przedszkole nr 14 "Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Zajęcia w domu grupa "KANGURKI"

CZWARTEK   15.04.2021

TEMAT: CUDA I DZIWY

1.Karta pracy, cz. 3, nr 74.
− Posłuchajcie rymowanki. Narysujcie ufoludka według
opisu.


 2. Nauka rymowanki, interpretacja ruchowa rymowanki
zgodnie z tekstem.
Kosmonauta idzie dróżką,
przytupuje jedną nóżką,
klaszcze w ręce raz i dwa,
podskakuje: hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada,
kiwa głową na sąsiada,
ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa,
i rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.

 3.Ćwiczenia matematyczne 

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=SugYveefcuY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0m2DsysvvRLq_vU82N-kG7iqwS8QPYdwFk19iIQjwduxSpX6aUrt2lDHA

 Kosmos  

https://www.youtube.com/watch?v=er_LaB0zmDU

 

4.Karta pracy, cz. 3, nr 75.

- Narysujcie drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc,
że przebiega ona tylko po gwiazdkach.

 5.Słuchanie wiersza Halo, tu mówi Ziemia.
- Zapoznanie z wierszem.
Uświadamianie dzieciom, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kręci się wokół własnej
osi i krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku.

Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia

wielka, okrągła jak balonik.

z tej strony- Słońce mnie opromienia,

a z tamtej- nocy cień przysłonił.

Gdy jedna strona jest oświetlona,

to zaciemniona jest druga strona.

Wy zajadacie pierwsze śniadanie,

a spać się kładą amerykanie.

Właśnie!

Bo ja się kręcę w krąg, jak bardzo duży bąk. 

-Dobranoc!- wołam.

Dzień dobry!- wołam,

to znaczy zrobiłam obrót dookoła.

A oprócz tego wciąż, bez końca,

muszę się skęcić wokół słońca. 

Nigdy jeszcze nie widzieli

tak olbrzymiej karuzeli!

Bo trzeba mi całego roku, 

ażeby Słońce obiec wokół. 

 

6.Słoneczka – wykonywanie pracy.

    Przygotujcie: żółty papier, koło wydarte z papieru, klej.
• Wydzieranie przez dzieci z żółtego papieru pasków różnej długości (promieni).
• Przyklejanie ich na środku kartki wokół wydartego koła. (O grubości, ilości, długości i rozmieszczeniu promieni decydują dzieci).

 7.Karta pracy, cz. 3, nr 76.

-  Przeczytajcie podpisy umieszczone pod zdjęciami. Odszukajcie w naklejkach takie same wyrazy.
Naklejcie je w odpowiednich miejscach.
− Dokończcie rysunek. Pokolorujcie go. 

 

 8. Praca plastyczna – „Ufoludek”.

UFOLUDEK – rozwiniemy wyobraźnię, poprzez tworzenie przybysza z kosmosu.

Masz pomysł jak  zrobić ufoludka?

 

Czekam na Twoje pomysły:)  może to być praca plaska lub przestrzenna.  Proszę przynieś swoja pracę w poniedziałek do przedszkola. 

  DO ZOBACZENIA :)     PANI BEATA

 

 

WTOREK 13.04.2021

                                                 W TYM TYGODNIU MÓWIMY O KOSMOSIE

TEMAT: NA PLANECIE CHUSTOLANDIA

1. Proszę pamiętajcie o powtarzaniu piosenki,, Kocham Cię"

https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

 2.Analiza i synteza słuchowa słowa farby.

• Dzielenie słowa farby na sylaby.
− Co słyszysz na początku słowa farby?
• Podziel na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską f.

• Podziel słowo farby na głoski.

f - a - r - b- y
• Proszę podaj przykłady słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją
w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).

• Budowanie schematu słowa farby.
 I  I  I  I  I
• Podaj  przykłady imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna...).


 3.Karta pracy,cz3, s.80
Odszukaj na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz
farby.  Wytnij go  , ułóż  z nich wyraz, a potem przyklej w okienkach. Pokoloruj rysunek.
• Odczytanie sylab. 
• Odczytanie sylab i wyrazów.
• Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.
  4.Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 81,82
•Czytanie tekstu.    

• Tworzenie wyrazów z podanych sylab. Odczytywanie ich.
• Nazywanie zdjęć. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi te nazwy.
Wycinanie ich, układanie z nich wyrazów, a potem przyklejanie w odpowiednich okienkach
krzyżówki. Odczytywanie hasła.

5. Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 86.
• Odczytanie podanych wyrazów. Skreślanie w każdym szeregu jednego wyrazu, niepasującego do pozostałych. Wytłumaczenie, dlaczego go skreślono.

 6. Słuchanie piosenki,, Trzej kosmici"

https://www.youtube.com/watch?v=sFbnlJqYT1c

 Rozmowa na temat piosenki.

  • Czy to byli naprawdę kosmici?

  

 Dużo pracy przed Wami, życzę powodzenia Pani Beata